Dewey’s Readathon Oktober 2016

dsc_0447-1

dsc_0454-1

Imorgen starter Dewey’s Readathon, og jeg glæder mig. Det afholdes to gange om året, én gang i foråret og én gang i efteråret, og ideen er at man, sammen med en masse andre over hele verden, læser (næsten) non-stop i 24 timer.

Jeg har været med i Dewey’s Readathon én gang før, og selvom jeg er typen, der virkelig ikke er god til at være oppe hele natten, så var det virkelig sjovt at være med. Sidste år endte jeg med at sove et par timer, vågnede kl. 10, læste sidste halvdel af Aristotle and Dante Discover the Secrets of the Universe og endte mit første readathon i tårer. Det var perfekt.

I Danmark er starttiden kl. 14, så fra kl 14 lørdag til 14 søndag læser man bare alt det man kan, og følger med i andres opdateringen på twitter, blogs, instagram osv., med hashtagget #readathon og #readathondk.

Det kan godt være, jeg sidder herhjemme og læser, men tanken om at hundredevis af andre mennesker sidder og læser på præcis samme tidspunkt, gør det til en meget mere social aktivitet, end det normalt er.

I år burde jeg egentlig skrive min bachelor i stedet for at være med, men har besluttet mig for at være med alligevel. Jeg kan vel godt lige snige 24 timer ud af min kalender for at læse. Jeg vil opdatere både på Instagram, Twitter og her på min blog, hvor der kommer et blogindlæg, jeg løbende opdaterer.

Fordi jeg troede, jeg ikke ville få tid, så var min tilmelding ret sen og jeg er derfor ikke helt sikker på, hvilke bøger jeg vil læse. Indtil videre ser min læsestak således ud:

  • My Brilliant Friend af Elena Ferrante, jeg tror det er den bog, jeg starter med, da den er nok af en af de mere komplicerede at læse, og så er det nok rart at være helt klar i hovedet.
  • Song og Solomon af Toni Morrison, den her har stået på min hylde alt for længe, så nu bliver den en del af mit readathon, og min næste bog i The Year of Reading Women of Color.
  • The Coldest Girl in Coldtown af Holly Black, den her har jeg lige købt, og jeg tror den bliver ret fin at gå i gang med når det begynder at blive lidt sent og jeg bliver søvnig. Og så er historier om overnaturlige væsener bedst, når det er lidt mørkt.
  • Red Queen af Victoria Aveyard, den her hører jeg gode ting om, så glæder mig til at læse den! Forhåbentlig er den spændende nok til at holde mig vågen, når det bliver rigtig sent.
  • Come Close af Sappho og The Night is Darkening Round Me af Emily Brontë er to Little Black Classics, jeg vil læse, når jeg har brug for en lille pause. Da de begge er poesi, kan jeg også hoppe lidt til og fra dem.

Det er muligt, jeg ikke får læst alle de her bøger. Sidste år fik jeg læst omkring 1400 sider, og det er ca. det jeg har i år også, men man ved jo aldrig, hvor træt jeg bliver.

Skal I læse med? Hvis ja, så fortæl mig endelig, hvor jeg kan finde jeres opdateringer!

dsc_0464-1

6 thoughts on “Dewey’s Readathon Oktober 2016

  1. Dejligt, at du også skal læse med hertil efteråret 🙂 Jeg glæder mig meget til et døgn fyldt med læsning, hvor min datter læser sammen med mig noget af tiden. Det bliver så hyggeligt.
    En skøn bogstak du har fundet frem til i morgen! Ser frem til at følge med hos sig 🙂

    Like

    1. Åh, det lyder vildt hyggeligt! Hvor er det fedt, hun også vil være med. Totalt god kvalitetstid med sine elskede 🙂 Jeg glæder mig til at se, hvordan det går jer! Sidst jeg var med, havde jeg ikke en blog, så det bliver fint i år at kunne tjekke op på andre og være lidt social, når jeg har brug for en læse pause 🙂

      Like

  2. Jeg skal være med for første gang, og jeg glæder mig! Jeg glæder mig også til at følge med herinde – jeg er spændt på at høre, hvad du synes om Ferrante og Morrison 🙂

    Like

  3. ÅHHH, nu bliver det farligt! Du skal læse en af mine yndlingsbøger, og jeg ved, at den ikke er for alle, så jeg er virkelig spændt (og nervøs!) for, hvad du synes om ‘The Coldest Girl in Coldtown’!
    Holly Black skriver så dejligt, og hvert kapitel starter vist med en form for digt eller lignende, som var en detalje, jeg elskede! ❤

    Jeg glæder mig til at følge din læsning, søde mus 😀

    Like

    1. Jeg vidste slet ikke, det var en af dine yndlings! Nu glæder jeg mig endnu mere – og håber jeg kan lide den 😀 Jeg fandt den på tilbud, og købte den lidt på impuls, men det er jeg glad for nu 😉 Jeg er også glad for, du har valgt at være med! Glæder mig til at følge dig, og se hvad du skal læse ❤

      Like

Leave a Reply

