Readathon 2016 opdateringer #1

Så er det tid for efterårets readathon. Det her indlæg vil blive opdateret løbende med kommentarer og måske billeder. Jeg glæder mig vildt meget til at gå igang, og håber alle får nogle vidunderlige 24 timer med læsning, snacks og hygge.

dsc_0467-1

dsc_0487-1

11:03 – Kun tre timer til readathon start! Jeg er stadig syg, så hvorvidt jeg kan holde mig vågen alle 24 timer bliver spændende. Jeg mangler bare at handle lidt ind, og så er jeg klar.

12:56 – Alt er klar, og nu vil jeg bruge den næste time på at lave te, forberede snacks, og finde alle de bloggere, hvis døgn jeg gerne vil følge med i, og komme endnu mere i læsehumør.

14:00 – Så er vi igang! Min første bog er Elena Ferrantes My Brilliant Friend, og jeg glæder mig så meget. Har kun hørt gode ting om den (og at man åbenbart bliver helt opslugt af serien), så tror det bliver den perfekte start.

15:49 – Jeg er kommet godt i gang med Ferrante, og det er indtil videre en virkelig, virkelig god bog. Lige nu holder jeg en kort pause, for at ordne noget musik. Spotify valgte at lukke ned for sig selv, så nu må jeg finde min Ipod frem med lidt fint klavermusik.

17:29 – Jeg er lidt over halvvejs med Ferrante. Den bog er godt nok ikke en, man bare lige haster igennem. Den er tilgengæld virkelig fint skrevet og venskabet mellem Elena og Lila er så fuld af skønhed og smerte. Jeg er så glad for de to allerede. Jeg var næsten ved at falde i søvn på et tidspunkt, men jeg holdt igen, og er nu for opslugt af min bog til, at jeg tror søvn bliver et problem.

19:25 -Det er blevet tid til lidt aftensmad! Og så vil jeg færdiggøre Ferrante. Den her bog har taget mig længere end jeg troede den ville.

20:34 – Er endelig blevet færdig med My Brilliant Friend og den var virkelig god. Men overhovedet ikke, hvad jeg havde forventet, hvilket kun gjorde den bedre, tror jeg. Og så kan jeg godt forstå, hvorfor folk skynder sig ud og anskaffer sig de næste bøger. Man har sådan lyst til at vide, hvad der sker. Den slutter på en måde med en lidt beskeden cliffhanger. Nu vil jeg gå en lille tur, og når jeg kommer tilbage starte en ny bog.

21:17 – Gik en frisk og meget våd tur. Jeg fik også helt vildt lyst til en sund snack, men gad ikke lave en salat, så har bare købt en agurk. En hel agurk. Som jeg nu vil spise. Måske skærer jeg den lige i nogle skiver, det er lidt mere fancy.

21:18 – Hov, og ja, så bliver min næste bog nok The Coldest Girl in Coldtown!

00:01 – Jeg er, overraskende nok, ikke vildt træt. Jeg er ret overtræt, men det er ikke så slemt, som jeg havde forventet. Jeg tænker, jeg læser den her bog færdig, og så kan det være jeg sover, da jeg stadig er syg, og det nok er det rigtige at gøre. Måske læser jeg lige en Little Black Classic inden, eller starter Red Queen. Vi får se!

03:11 –  Så klokken er tre og jeg er varm, tung og alt er mørkt. Jeg har læst The Coldest Girl in Coldtown færdig og den jeg kunne virkelig godt lide den. Og en perfekt bog at læse om natten, jo. Jeg føler egentlig, jeg sagtens kunne være oppe et par timer mere, men tror jeg vælger at gå i seng, så jeg er mere frisk imorgen. Hepper på de af jer, der bliver oppe!

03:21 –  Ej, okay, før jeg sover læser jeg lige lidt af Emily Brontës The Night is Darkening Round Me, fordi, ja, natten bliver mørkere omkring mig, og hvilken mere passende titel at læse klokken tre om natten?

04:07  – Så går jeg endelig i seng. Brontë var dyster, men god.

09:13 – Jeg er vågnet igen! Og klar til at starte Red Queen af Victoria Aveyard. Jeg er stadig ret træt, men må tage en lur efter kl. 14.

11:24 Red Queen er instill videre mest bare The Hunger Games, men med magi. Ikke så originalt, men den er da okay spændende. Jeg er ikke sikker på, jeg når at læse den færdig inden 14, men jeg forsøger!

13:54 – Der er kun et par minutter tilbage af dette readathon, og jeg håber I alle er tilfredse! Jeg er blevet færdig med Red Queen, der desværre ikke var så god, som jeg havde håbet, og så har jeg brugt den sidste tid på at læse Come Closer af Sappho.

Jeg har i år virkelig været glad for, at være en del af et blogging-community. Det har givet meget en meget større fællesskabsfølelse for mig. Og det har været så rart at have folk, man kan tale med om at være træt, hvad man har læst, hvilke snacks man ville ønske, man havde læst osv. Jeg fik ikke læst Song of Solomon. Den blev ofret til fordel for søvn.

Næste år tror jeg dog, jeg vælger nogle lidt “lettere” bøger. At starte med Ferrante tog godt nok lidt pusten fra mig, selvom det var en fantastisk bog. Så næste gang starter jeg med noget lidt mere YA-agtigt, tror jeg.

Nu vil jeg lave den varme kakao, jeg ikke fik nydt i nat, og efterlade jer med en lille kort opsummering i tal:

Bøger læst:
My Brilliant Friend af Elena Ferrante
The Coldest Girl in Coldtown af Holly Black
The Night is Darkening Round Me af Emily Brontë
Red Queen af Victoria Aveyard
Come Close af Saphho

Antal sider læst: 1259
Timer sovet: 5 timer
Kopper te drukket: 2 (det er jo ingenting!!)
Snacks spist: det føles som for mange
Alt i alt: 4/5 stjerner (jeg giver ellers aldrig stjerner!)

Alt i alt har det været et virkelig godt readathon, og jeg vil i løbet af i dag eller i morgen lægge en lille opsamling op på bloggen. Hvordan er det gået jer andre? Fik I læst noget godt? Min yndlingsbog var absolut My Brilliant Friend, den var helt enestående.

dsc_0458-1

dsc_0472-1

dsc_0468-1

18 thoughts on “Readathon 2016 opdateringer #1

  1. Pøjpøj med læsningen og god bedring! Så er det bare om at putte under dynen sammen med bogstablen 🙂

    Jeg har fundet bøgerne frem, så nu må klokken godt blive 14!

    Mvh.
    Den lille Bogblog

    Like

    1. Tusind tak! Håber ikke min sygdom, får mig for meget ned med nakken 😮 Men du har ret, læsning og dyne er den bedste kur, så det er jo lidt perfekt 😀 Håber du får nogle fantastiske 24 timer!

      Like

    1. Den var desværre ikke så god som jeg havde håbet, så ved ikke om det er en serie, jeg vil fortsætte med. Men måske hvis fortsættelsen også en dag er billig som ebog 😀

      Like

  2. Hvor skønt, at du fik læst så meget på trods af sygdom og en lidt langsom (men fantastisk) opstartsbog. Jeg har gjort mig lignende erfaringer, for selvom den bog, jeg startede med, var YA, var der alligevel lidt for meget, der irriterede mig.
    Det har været så hyggeligt – tak for denne gang, jeg håber, vi læses ved i foråret! 😀 ❤

    Like

Leave a Reply

