Anbefalinger #6

anbefalinger-1

Velkommen til Marts! Det har været forår i omkring en uge, men har ikke just vidnet om det. Før nu, i hvert fald. Jeg ved ikke med jer, men lige nu i Aalborg stråler solen. Vi må se hvor længe det varer (gerne indtil September). Det her indlæg burde have været oppe i sidste uge, men jeg er super stresset med eksamen, og orker meget lidt lige for tiden. Så jeg beklager, hvis her er lidt stille.

Men jeg tog mig endelig sammen, og her er et par anbefalinger:

  • Det her cover af The Sound of Silence. Det er seriøst fantastisk, og jeg lytter nærmest ikke til andet lige nu.
  • Moonlight. Hvis I har mulighed for at se den her film, så gør det.
  • Bookriot har en masse “100 Must-Read” lister over forskellige typer bøger, og siden det lige har været Kvindernes Internationale Kampdag, så kan man passende tjekke deres liste ud med 100 Must-Read Feminist Books.
  • Det er d. 31 marts 100 år siden vi solgte de Vestindiske Øer og bekvemmeligt lagde vores fortid som slaveejere og kolonimagt bag os. Hvis man vil vide mere om denne fortid, så kan man besøge Hs2ries side om emnet, der har samlet forskellige tekster og links, der kan belyse det. Bl.a. performance kunststykket “Whip it good” af Jeanette Ehler, der foregik i Vestindiske Pakhus i København, en bygning der ikke ellers bærer præg af dens link til kolonitiden, hvilket den nok burde.
Leave a Reply

