Søndagstanker: Diversity Bingo

Diversity Bingo blev skabt, for at få flere til at læse diverse bøger, også helst med Own Voices forfattere – altså forfattere, der har noget til fælles med hovedpersonen.

Jeg overvejede lidt at være med, men gik så fra det, og er nu kommet tilbage til det, for jeg synes egentlig, det er en vildt god idé. Jeg ved ikke, hvor mange forskellige bøger, jeg får læst, men det er en interessant udfordring. Den er skabt til at få os til at læse udenfor vores “comfort zone” eller i hvert fald søge bøger, der omhandler personer, der ikke så ofte bliver skrevet om, og hvis bøger sjældent opnår vild popularitet.

Jeg ved ikke om, der er andre, der har lyst til at give sig i kast med det. Man kan også bare finde den frem i slutningen af året, og se hvor mange felter man kan udfylde. Eller se på den løbende for lidt inspiration, eller hvis man gerne vil udfordre sig selv. Det er uden tvivl en lidt svær udfordring, men også ret god, synes jeg, fordi den er så anderledes.

Jeg har indtil nu kunnet udfylde følgende (måske rykker jeg rundt på bøgerne senere):

Jeg vil forsøge at opdatere et par gange i løbet af 2017, og opsummere sidst på året. Så må vi se, hvordan det går. I kan finde skemaet her og se det det med mine markeringer her:

diversity-bingo-20172

Leave a Reply

