Dewey’s Readathon April 2017

DSC_0752-1

Det er atter blevet tid til Dewey’s Readathon! Det starter i Danmark kl. 14 på lørdag og, som altid har jeg tænkt meget lidt over min læsestak. Jeg har derfor forsøgt at stykke en sammen lige nu, mest baseret på bøger, jeg virkelig burde få læst. Jeg planlagde egentlig ikke at købe nogle bøger til formålet, da jeg gerne vil læse bøger, jeg allerede ejer, men jeg kom alligevel til at købe to (“kom til”). Jeg håber de når at komme i tide! Der kommer et indlæg lørdag, hvor jeg vil opdatere løbende med mine fremskridt, hvilke bøger, jeg får læst og hvornår jeg, uden tvivl, falder i søvn.

I kan følge med både her på min blog, på min instagram og på twitter.

Sidste gang fortrød jeg, at jeg startede med My Brilliant Friend af Elena Ferrante, da det var en alt for tung bog at begynde med. Jeg forsøger at holde mine valg ret let tilgængelige denne gang, så jeg kan holde til at være søvnig under min læsning uden at miste for meget. Jeg har varieret det ret godt, synes jeg, så jeg har en masse forskellige bøger at vælge fra. Jeg har også bestilt to bøger, nemlig Monstress af Marjorie M. Liu og Black Panther af Ta-Nehisi Coates, som jeg også vil læse, hvis de når frem. 

Lige nu ser min læsestak således ud:

  • The Day of the Triffids af John Wyndham
  • The Bloody Chamber af Angela Carter
  • The Fishermen af Chigozie Obioma
  • Nervernes Adresse af Lea Marie Løppentin
  • I Capture The Castle af Dodie Smith
  • Vile Bodies af Evelyn Waugh
  • Nights at the Circus af Angela Carter
  • Black Panther af Ta-Nehisi Coates
  • Monstress af Marjorie M. Liu

Jeg kan ikke nå dem alle sammen, men har sat nogle ekstra på, og så må vi se, hvad jeg føler for at læse, når vi kommer dertil. Jeg har gjort mit bedste for at blande genrer og holdt mig til bøger, der er forholdsvis korte. Hvis I kan anbefale en af dem ekstra meget, så må I gerne sige til!

Jeg har også hele Sandman serien af Neil Gaiman til at stå, så det kan meget vel være, jeg læser et par af dem indimellem de andre bøger.

Fortæl mig endelig om I skal være med, og hvor jeg kan følge jeres læsedøgn!

Og, vigtigste af alt, har I nogle gode forslag til snacks? Jeg har intet købt endnu og er ret blank i forhold til ideer.

DSC_0754-1

10 thoughts on “Dewey’s Readathon April 2017

  1. Uh, nogle gode titler, jeg glæder mig til at høre din mening om dem! Jeg har også “I Capture The Castle” på min liste, den har jeg villet læse så længe 🙂 Jeg skal være med for første gang i år og har glædet mig så meget, at min læsestak er blevet alt for ambitiøs, 16 titler foreløbig… Men så har jeg noget at vælge imellem 🙂 Egentlig havde jeg tænkt at købe de snacks, jeg plejer til Oscarnatten, nemlig ananas og chips og sådan noget, men er kommet i tanke om at det jo snasker fingrene ret meget til, så måske det er smartere med noget mindre fedtet, fx bolcher 🙂 Jeg skriver om mit readathon på Skriverliv.dk

    Like

    1. I Capture The Castle skal jeg helt sikkert have læst denne gang. Har haft den stående alt for længe! Åh, glæder mig til at læse, hvad du synes om at være med 😀 Det er altid godt at have lidt forskelligt at vælge fra, man ved aldrig helt, hvad man får lyst til, og når klokken er 4 skal det virkelig være noget man gider gå i gang med.

      Jeg vil også vildt gerne have en masse frugt som ananas og mango. Måske kan man bare spise dem med en gaffel? Se lidt fancy ud 😀 Bolcher er også en god idé. Jeg køber nok nogle chips lige meget hvad. Så må jeg spise dem i pauserne!

      Glæder mig til at følge dit første readathon!

      Like

  2. Jeg er ikke sikker på, jeg har overskud til at deltage, men jeg glæder mig til at følge med hos dig uanset hvad! 🙂 Jeg er selv i gang med I Capture the Castle lige nu og den er super sød – kan lige forestille mig, at den er god readathonlæsning.

    Like

    1. Det kan jeg virkelig godt forstå ❤ Det er lidt svært at overskue, når man har travlt med uni. Jeg starter sådan cirka på min eksamen næste uge (øv), så det her bliver en rar lille pause inden.

      Jeg skal helt sikkert igennem I Capture the Castle, nu må det simpelthen være tid. Så kan vi sammenligne meninger 😉 ❤

      Like

    1. Ja, det er det. Og jeg når slet ikke igennem dem alle, men tænkte det var godt med lidt at vælge imellem 😀

      Det er helt korrekt, haha. Jeg skal også have planlagt noget RIGTIG mad. Hmmmm…

      Like

    1. Der er et readathon, som går ud på at læse 24 timer spredt ud over 48 timer. 24 in 48, mener jeg det hedder? Det overvejer jeg lidt at være med i også, det er lidt mere overskueligt end 24 timer i streg 😛

      “I Capture the Castle” er på som min bog, når det engang bliver rigtig sent. Glæder mig sådan til den ❤

      Like

Leave a Reply

