Tilbageblik: Stressende april

DSC_0080-1

DSC_0720-1

April har været overvældende. Jeg har haft travlt med mit studie, og da jeg ikke bryder mig om mit tilvalg, så har det ikke været på den gode måde. Jeg har konstant været på farten, eller sådan føltes det i hvert fald, og har ikke kunne slappe af, selv når jeg ikke har haft nogle planer. Det er også en måned, der har budt på nye udfordringer, men har simpelthen været så stresset, jeg nærmest ikke har kunne sætte pris på alle de gode ting, der sker. Påskeferien var en velkommen pause, der alligevel endte med ikke at være så meget en pause.

Til gengæld er træerne sprunget ud, verden er blevet fin og forårsgrøn, mine morgener er gyldne og lyse, og det løfter sådan mit humør.

Jeg har også overvejet om bloggen måske skal forandres. Det kunne meget vel være. Jeg leger lidt med ideen om helt at skifte navn, hjemmeside, det hele, så det kom til at reflekterer mit ønske om at fokusere på diversitet i litteratur. Det ville være lidt en omvæltning, specielt fordi jeg efterhånden føler mig forholdsvis etableret som Thoughts in Purplue. Vi må se. Det kunne godt være noget, der skete over sommeren, for er meget glad for ideen.

Bøger, jeg fik læst: 9

Bøger, jeg anskaffede mig: 2, der dog ikke er ankommet endnu. Suk.

Bøger, jeg skaffede mig af med: 33. Jeg har virkelig ryddet op i min bogreol i løbet af måneden. De fleste af dem står dog bare på mit gulv lige nu, mens jeg beslutter, hvad præcis jeg skal gøre med dem.

Mest mindeværdige læseoplevelse: Det var uden tvivl The Heart is a Lonely Hunter af Carson McCullers. Det er en tragisk, insisterende, og ufattelig empatisk fortælling om menneskets ensomhed. The Upside of Unrequited af Becky Albertalli var til gengæld også ufatteligt fin og sød og hjertevarm.

Livet udover bøgerne:  Jeg har haft travlt med studiet, jobs og frivilligt arbejde, men lidt sjove ting har der heldigvis også været plads til. Jeg var til reception for Forlaget Olga, som jeg slæbte min veninde Rikke med til. Rikke og en anden veninde, Ida, afholdt også tidligere på måneden en mordmysterie fest i stedet for en normal fødselsdagsfest, og det var en helt fantastisk aften. Jeg afsluttede måneden med Dewey’s Readathon, der gik ret godt, på trods af at det ikke gik helt, som jeg havde håbet. Ligemeget hvad, så vil det altid  være hyggeligt at tilbringe 24 timer i læsningens tegn.

Jeg har også fået klippet mit hår! Så nu er det helt fint, kort og blond.

(Læse)mål for maj: Jeg glæder mig til Monstress og Black Panther ankommer fra Saxo. Begge er bøger, jeg længe har ville læse, så ser meget frem til dem. Jeg vil også rigtig gerne have læst Vile Bodies af Evelyn Waugh, samt I Capture the Castle, som jeg ikke nåede til Dewey’s Readathon. Maj betyder desværre også eksamen, så læsningen ryger nok lidt på hold igen. Jeg glæder mig simpelthen sådan til sommerferie, til lyse sommeraftener, og lange dovne dage med ingen planer.

DSC_0034-1

DSC_0071-1

One thought on “Tilbageblik: Stressende april

Leave a Reply

