Tilbageblik: Juni og endelig ferie

DSC_0179-3

DSC_0211-1

Bøger, jeg fik læst: 14.

Bøger, jeg anskaffede mig: 4, faktisk købte jeg en hel Humble Bundle fyldt med graphic novels, så det her tal er væsentligt højere. Men jeg købte 3 fysiske bøger. Beloved af Toni Morrison og A Wrinkle in Time af Madeleine L’Engle fra Folio Society (der har udsalg lige nu), og så ankom min pre-order af The Gentleman’s Guide to Vice and Virtue af Mackenzi Lee. Derudover fik jeg en valgfri bog fra Saxo for at have været med i en undersøgelse, og det blev The Enchanted Wanderer and Other Stories af Nikolai Leskov, og den har virkelig det fineste cover.

Bøger, jeg skaffede mig af med: 0. Det her er måske faktisk ikke sandt, men jeg kan ikke huske, jeg har skilt mig af med nogle.

Mest mindeværdige læseoplevelseThe Gentleman’s Guide to Vice and Virtue af Mackenzi Lee. Uden tvivl. Jeg havde ventet på den bog så længe, og mine forventninger var skyhøje, og jeg elskede den alligevel.

Livet udover bøgerne: Jeg havde min sidste eksamen d. 7/6 og afsluttede dermed min bachelor i Litteraturhistorie med tilvalg i Journalistisk Formidling. Efter sommeren starter jeg på kandidaten i litteraturhistorie, og det glæder jeg mig meget til. Journalistik var virkelig ikke særlig godt, så det bliver rart at komme tilbage til litteraturen. Det betød også, jeg fik meget tidlig ferie, og det har jeg virkelig nydt. Jeg har fået set Røde Orm med min familie, hvilket var super fint. Første gang vi var afsted regnede det helt vildt, så den blev aflyst og vi flyttede oplevelsen til d. 26/6. Det var et sjovt, underholdende og velopsat stykke, så jeg er glad for vi kom afsted. Der var også sommerafslutning med Authors in Aarhus, hvor vi fik tapas og diskuterede Yu Huas roman Den Syvende Dag, der udkommer oversat til dansk i august. Vi vender dog tilbage til august, hvor bl.a. Yu Hua og Siri Hustvedt gæser Aarhus, så det var mere bare en sommerfejring end en afslutning. Ellers har jeg bare arbejdet, nydt min ferie, læst en masse, og set min familie nu, hvor jeg endelig har masser af tid.

(Læse)mål for juli: Jeg er med i en blogger readalong for Ravnenes Hvisken, som jeg har ejet siden bogbloggertræffet sidste år, men endnu ikke har fået læst. Så den skal jeg helt sikkert igennem. Derudover er planen blot at fortsætte med at læse bøger skrevet af kvinder. Jeg vil gerne have læst lidt af Hustvedt også, da hun kommer til Aarhus, og også gerne noget af Zadie Smith og Imbolo Mbue da jeg regner med at komme til Louisiana Literature, hvor de begge er til stede. Colson Whitehead vil også være der, og jeg har lige købt hans roman The Underground Railroad, som jeg også skal have læst. Derudover har jeg ingen læseplaner, udover at komme igennem flere af bøgerne af kvindelige forfattere.

Her er en liste over de bøger, jeg fik læst:

DSC_0188-2

4 thoughts on “Tilbageblik: Juni og endelig ferie

Leave a Reply

