Anbefalinger #10

anbefalinger-1

Jeg er lige pt. på højskole, hvor jeg lærer at skrive manuskripter til film og tv. Hvem ved, måske er det der fremtiden ligger. Der er åbenbart en mangel på manuskriptforfattere, så måske er det ikke en helt dårlig idé. Men bare fordi jeg er ude og forbedre mig selv, så skal I da ikke snydes for en omgang månedlige anbefalinger.

  • Dream Daddy. Det er et spil, nærmere betegnet en dating simulator, hvor man spiller som en hot single dad, der flytter til et nyt nabolag, der er befolket af 7 andre hot dads, som man så kan date og til sidst udvælge, hvilken dad man vil tilbringe resten af sit liv med. Det er virkelig sjovt, sødt, og ufattelig velskrevet. Det er oprigtigt morsomt og sindssygt charmerende, så det er værd at bruge 112kr på, hvis man har en dårlig dag og mangler lidt kærlighed.
  • The Magnus Archives. Jeg ved godt, jeg hele tiden anbefaler jer podcasts, men jeg har ikke tænkt mig at stoppe foreløbigt, og det her podcast er virkelig et lyt værd. Det er et horror/mystery podcast. The Magnus Archive er et arkiv, der indsamler vidnesbyrd om møder med overnaturlige fænomener og skabninger. Hvert afsnit er ca. 20-30 minutter og består oftest af at hovedarkivaren læser et vidnesbyrd højt, og bagefter kommenterer kort på det. Der er også en større historie bag det hele, der langsomt dukker op. Jeg blev vildt afhængig og lyttede til det hele på to uger, så nu må jeg vente en uge hver gang på et nyt afsnit, som en normal person. Det er super creepy, vildt godt skrevet og overraskende originalt. Er man til horror kan jeg kun anbefale det!
  • Mord i Wales (Hinterland på engelsk). Det er en krimiserie, der er tilgængelig på Netflix og den er herre god. Jeg er ret vild med krimier generelt, men den her er vildt flot, skuespillet er imponerende, historierne er overraskende og der er knald på detaljerne. Det er en serie, der får lov at gå langsomt, hvor alt ikke skal forklares og hvor det visuelle spiller lige så stor en rolle, som det, der faktisk bliver sagt. Den er helt fantastisk, selvom den også er forholdsvis dyster. Den er perfekt til en regnfuld dag, og dem har vi jo haft et par af for tiden, ha.
Leave a Reply

